
 |
Se začátkem platnosti nového grafikonu ČD, 24. května 1998, byl zahájen provoz
na dráze Tanvald - Harrachov. Sdružení Jizerské dráhy si pronajalo dráhu za
symbolický pronájem, o provoz se stará firma GJW. Ovšem tyto jízdenky jsou od
1.12.1998 minulostí.
Pak funkcionář, který na této slavnosti slavnostně přizvukoval, měl prohlásit:
"Nájemci dráhy nevykazovaly zisk!" ...a pomohl dráze zpět pod křídla ČD
(od 1.12.1998.) No... dráha stále jezdí... |
 |
Zahájením provozu vyvrcholilo úsilí mnoha představitelů okolních obcí,
Sdružení Jizerské Dráhy, společnosti GJW a mnoha dalších.
Zahájení provozu bylo
slavnostní a zůčastnilo se ho mnoho lidí. Účastníky přivítala dechovka
a tanvaldský pan starosta. Uvedl, že prioritou Společnosti Jizerské dráhy je
zajistit občanům dopravní spojení.
O perspektivách dopravy promluvil ředitel společnosti GJW Praha, pan Gloser.
Společnost GJW provozuje několik drah v okolí Jablonce a Liberce, o které ČD neměly
zájem a pronajaly je místním sdružením.
Pan Andrej Piotrkovski promluvil o záměru "Towarzystwa Kolei Izerskej"
zahájit už tohoto léta sobotní jízdy do Szklarskej Poreby. Kromě zájmu o oživení
života v této oblasti, pomůže přeprava cestujících na trhy konané
v Szklarskej Porebe ekonomice dráhy.
Na slavnosti promluvili dále ing. Vrána, ing. Stone z drážního úřadu a pan ministr
Kühnl.
Po projevech přijel
netrpělivě očekávaný vlak ...
Přítomní služebníci boží požehnali Jizerské dráze i slavnostnímu vlaku s
odjezdem v 10.00.
Vlak s hosty
a cestujícími poté odjel do Harrachova. Při zpáteční jízdě vystoupili hosté
ve stanici Kořenov a prohlédli si výstavu fotografií ze sbírky pana Jaromíra
Hejzlara, dlouholetého přednosty stanice Kořenov, nyní v důchodu.
... A ještě několik obrázků z té slávy.
 |
V Desné služebníci boží vystoupili, o bezpečnost se nyní musí
postarat posádka vlaku sama. |
 |
Délka pobytu na konečné je kratší, než u tramvaje. |
 |
Při zpáteční cestě: za Kořenovem čeká dlouhý tunel. |
 |
Výjezd ze stanice Kořenov |
 |
... a samozřejmě klasika - Jizerský viadukt |
 |
...tisíckrát stejný a přece tisíckrát jiný - ale vždy obdivovaný |
 |
Dolní Polubný - nájezd na ozubnici, hřeben v úseku cca 1,2m
odpružený vertikálně |