Jizerský viadukt
contents.gif (1846 bytes)
O úroveň výše (up) Staré pohlednice Tanvald Jizerský viadukt KONTRASTY Stanice 701m n/m Elektrický provoz Od přátel v době normalizace Zima 2002 Zima 2003 Jaro 2003 Zima 2004 Zima 2005 Předjaří 2005 Léto 2005 100 let Tanvaldu Léto 2006 Léto 2012 Jaro 2013 Léto 2016 354.7 v Kořenově Jaro 2019

---

Poprvé jsem byl u viaduktu přes řeku Jizeru někdy kolem roku 1988. To vám bylo počasíčko! Byli jsme tam na běžkách a po návratu byly suché pouze trenýrky...
Podruhé jsem tam byl za překrásného dne 24.5.1998 - zdálo se, že mračna nad zubačkou jsou definitivně pryč. Při cestě "nahoru" jsme kocoura tak-tak stihli, ale neměl jsem ani čas fotoaparát pořádně nastavit : blesk vykonal své - fotka je zřetelně podexponována. Ale na zpáteční cestě jsme si jej vychutnali: Robert čekal "u díry" - nu a já stál na mostě...
Podívejte se, co všechno bylo na tomto viaduktu vyfotografováno...

Železniční viadukt přes Jizeru, trať Grüntal - Petersdorf (nyní: Kořenov - PiechowiceMost přes řeku Jizeru - pohlednice z r. 1908Most přes řeku Jizeru - pohlednice z r. 1911Pruská T16 na jizerském mostěET 89 na jizerském viaduktu.<br>...nalezl jsem jí náhodou v časopisu pro sudetské Němce žíjící nyní v prostoru bavorského města Kaufbeuren a jeho části Neugablonz. Zaslal:<a href='mailto:R_Hippmann@centrum.cz'>R_Hippmann@centrum.cz</a>
Lokomotiva řady 404.0 na jizerském viaduktu<p style='text-align:right;margin-top: 0;font-size:8pt'>Foto z časopisu Železničář ročník 1982, str. 25Motorový vůz 820 (M240.0) přejíždí údolí Jizery na cestě z Kořenova do Harrachova<p align='right'><strong>[20]</strong>Na jaře roku 1994 zavítala na trať Tanvald - Harrachobv lokomotiva 464.008, kterou vystrkala ozubnicová T426.001. Jednalo se o objednanou propagační jízdu uspořádanou společností Puš ve spolupráci se Společnosti železniční v Jaroměři.<br>Tuto fotku jsem objevil v kalendáři ČD 1997 nebo 1996.Jizerský viadukt 24.5.1998Výjezd vlaku z tunelu na viadukt přes řeku Jizeru.
...tisíckrát stejný a přece tisíckrát jiný - ale vždy obdivovaný721.513 (21.11.98) - jedna z pronajatých GJW (Ty další: 721.501 a 721.515 - všechny pronajaty od KND Kladno)... K tomu můžu jen dodat, že za působení této společnosti byli hektoři nasazováni na vozbu nákladních vlaků do Dolního Polubného i bez jakýchkoliv zkoušek. Jejich výkon je ale na stoupaní zubačky malý, tak většinou talčili do D. Polubného jen jeden vůz písku.<br>Text zaslal: <a href='mailto:R_Hippmann@centrum.cz'>R_Hippmann@centrum.cz</a>810.470 na jizerském viaduktu (pohled po proudu Jizery). Zaslal:<a href='mailto:R_Hippmann@centrum.cz'>R_Hippmann@centrum.cz9.3.2002 17:25 Osobní vlaky jsou posíleny kvůli Mistrovství světa v letech na lyžích9.3.2002 17:34 - 743.001 se vrací z Harrachova. Je velice tichá a docela švihá, takže než strhnu fotoaparát a servu krytku objektivu, má již větší část mostu za sebou.
...právě v místech, kde se dne 14.6.1902 přihodila nehoda během budování mostu.Novoroční fotka od M. Boháče ze dne 30.12.2006léto 2012: na zubačce kralují 'Štádlery'22.8.2012 11:03:16Viadukt přes Jizeru. Foceno na Velikonoce 2019.
Tunel za jizerským viaduktem. Foceno na Velikonoce 2019.    


Toto video jsem natočil malým kapesním Fujifilmem A230 během výletu na běžkách 7.března 2004.