![P7050037.JPG (425263 bytes)](../101img/P7050037_small.JPG) |
První jízda vlaku mezi Harrachovem a Szklarskou Porebou
se po 47-leté přestávce konala v roce 1992
(ilustrační foto z r.1994). Od té doby bylo
vysloveno mnoho proklamací o znovuzahájení provozu, nicméně v polském
jízdním řádu mimořádných jízd přes hranice ke 100.výročí
tratě se mluví o "adrenalinových jízdách". |
![P7050005.JPG (445990 bytes)](../101img/P7050005_small.JPG) |
O jízdy je značný zájem, sedmivozová souprava
dne 5.7.2002 byla zcela zaplněná.
Zastávka Jakuszyce-Bieg Piastów |
![P7050003.JPG (443998 bytes)](../101img/P7050003_small.JPG) |
O vzrušení při jízdě nebyla nouze - dobrodružstvím
bylo již samotné získání (dopředu zamluvených) jízdenek. Při
odjezdu z Jakuszyc první 810-ka soupravy přišla o kohout na
vzduchojemu. Na panelu, ležícím těsně vedle kolejí, je patrná rýha
po nešťastném kohoutu.
Zastávka Jakuszyce-Bieg Piastów |
![P7050006.JPG (470537 bytes)](../101img/P7050006_small.JPG) |
Nicméně, Poláci promtně zajistili techniku a zjednali nápravu.
Zastávka Jakuszyce-Bieg Piastów |
![P7050013.JPG (454012 bytes)](../101img/P7050013_small.JPG) |
Takže konečně, 10 let po první jízdě se dostávám do
Szklarskej Poreby i já. |
![P7050011.JPG (447543 bytes)](../101img/P7050011_small.JPG) |
|
![P7050015.JPG (458074 bytes)](../101img/P7050015_small.JPG) |
Ano, za tímto zhlavím pokračuje zakletá trať do
Harrachova. |
![P7050018.JPG (450537 bytes)](../101img/P7050018_small.JPG) |
Nádherné výhledy se střídají s místy, kde se vlak
prodírá houštinami. (V tuto chvíli stojí na skále kolega Hippman
fotící! |
![P7050032.JPG (466607 bytes)](../101img/P7050032_small.JPG) |
Na závěr ještě pár fotek, které dokumentují, že zde
kdysi býval elektrický provoz. |
![P7050033.JPG (443138 bytes)](../101img/P7050033_small.JPG) |
|
![P7050036.JPG (433777 bytes)](../101img/P7050036_small.JPG) |
|
![P7050031.JPG (440598 bytes)](../101img/P7050031_small.JPG) |
... a jsme zase doma, v Harrachově. |