Nulový grafikon
contents.gif (1846 bytes)
O úroveň výše (up) Wrecked engine II Wrecked engine III The resolution Nulový grafikon In the operation ,again! 100 years The DMU traction tests, May 10th 2006 The fate of the M240 Meeting 2010

---

harachov.jpg (25069 bytes) Pane Římane, víte co jste udělal? Papalášové z Prahy, co to děláte? Zubačka volá S.O.S.
- březen 1998

Foto:Martin Šildberger.

On September 28th1997 on the track Tanvald - Kořenov (- Harrachov) started so called "null transport diagram". What does it means? The traffic cannot be (due to political reasons) stopped, but no trains will be available. Typical komunist bullshit. Well, and the reason?
Officially: the wrong state of the Jizera viadukt.
Out of record: for a long period, ČD was abandoning "the nonprofitable" trakcs.
The question is, what is nonprofitable track. Not named ČD representative declared, ČD can not substantiate the profitability of the given track kilometer.
So profitability and the business loss - at ČD it is the political proclamation only.

 After the end of life of the steam loks 404.0 began the years of troubles with the T 426.0 . No diesel locomotive of such a system and of the such a power exists at ČD this time. The knowledge was missing, the spare parts were missing, the necessary supplies were missing. Then came the quite robust and reliable T 466.3, resp. 743 series this time. But the attached photo is not a example of the good profitability.

 Foto: J.Wagner

"Chátrající technický stav zejména staveb, ale i samotné trati Tanvald - Harrachov, se začal připomínat již během zimy 1986 a 1987, když se 5.1.1987 pod tíhou několikametrové vrstvy mokrého sněhu prolomila střecha kořenovské rotundy... Od té doby zde dodnes zůstalo jen chátrající torzo obvodových zdí výtopny. Na podzim roku 1995 byl ve zdejší topírně zastaven provoz a pro špatný stav střechy musela být vyklizena i protilehlá dílna. (později se zřítila i ta - v 2016 zbývá z dílny pouze základová deska - pozn. webmastera)

"malá topírna" a torzo točny 13.8.2005

Také stav tratě, zejména na ozubnicovém úseku, si nejprve vynutil vyjmutí ozubnicových výhybek v dopravně Dolní Polubný (1997)... To vše se odehrálo v době, kdy byla celá trať včetně ozubnice, přilehlých drážních staveb a kořenovské výtopny prohlášena Ministerstvem kultury za kulturní památku s mimořádným významem (od roku 1991).

... na podzim 1986, po ukončení generální obnovy úseku Kořenov - Harrachov nedošlo k vložení objízdné výhybky v dopravně Harrachov... Výhybka na nákladišti Kořenov se nahradila výhybkou opotřebenou na hranici sjízdnosti, na jaře 1996 došlo k odvozu již památkově chráněných ozubnicových výhybek do šrotu, o rok později se za nimi tamtéž vypravily i vešker zásoby ozubnicových hřebenů..."

Vybráno z článku 95 let provozu české zubačky, R.Friml, Dráha 7/97)

77092801.jpg (54825 bytes) Tanvald - Harrachov traffic stopped. The gift of mr. Říman (minister of transportation) to railwaymen day.
77092802.jpg (52722 bytes) "The TV travelled behind us only. And this was the end."
The photos were kindly given for publishing by mr. Jiří Procházka