Zima 2003
contents.gif (1846 bytes)
O úroveň výše (up) Staré pohlednice Tanvald Jizerský viadukt KONTRASTY Stanice 701m n/m Elektrický provoz Od přátel v době normalizace Zima 2002 Zima 2003 Jaro 2003 Zima 2004 Zima 2005 Předjaří 2005 Léto 2005 100 let Tanvaldu Léto 2006 Léto 2012 Jaro 2013 Léto 2016 Jaro 2019

From: r_hippmann@centrum.cz
Sent: Sunday, July 06, 2003 11:32 AM
To: s.k@worldonline.cz
Subject: RE: zubačka-1

Již dlouho se chystám přispět pár fotkama a informacema o zubačce. Jenž jsem nějak delší dobu nenalézal čas. Proto jen pár informací a fotek poněkud starších. Nejprve zpráva, která je z února a bohužel nevím jak se vyvinula. Jde o vlečku do skláren. Sklárny ji, jak popisuje článek na stránkách, opravily, aby ji mohly používat. Nicméně asi nic vozit nebudou, ba naopak. Měly se soudit s ČD o náklady na zprovoznění vlečky. České dráhy si totiž za obsluhu vlečky řekly vlečkový tarif. S tím bohužel sklárny nepočítaly a železniční doprava se tak pro ně stala finančně nevýhodná. Další iformace je poněkud smutnější. Z jara zmizela z Kořenovské zastávky dřevěná bouda a zbyla po ní jen betonová podlaha. Nejnovější informací je přemístění dvou vozu řady 820 z Kladna do PJ Tanvald (bohužel čísla zatím neznám). Jeden stroj je zatím mimo provoz, ale měl by být také uschopněn. ČD s nimi počítají jako zálohy za řadu 810 na tratích 034,036. Jestli budou zajížět i na zubačku zatím není jisté. Oboum vozům by nejprve musely upravit podvozek.

01Novysvet.jpg (25442 bytes) V únoru jsem se rozhod vyzkoušet polské Jízerky na běžkách. Využil jsem k tomu nový přechod cca od Harrachovského nádraží. Stopa na hranice byla upravena pouze pár lyžařema. Ale hned za hranicemi byla přenádherná stopa. Takou stopu jsem třeba na Bedřichově nikdy neviděl. Opravdu jak ze soustruhu. Kromě stopy pro klasiku, která byla při okraji, byl zbytek šířky cesty kvalitně uválcován pro bruslení. Bylo 11:00 a byl, podle stop, teprve druhým lyžařem vyrážejícím po stopě do Jakuszyc. Podle mapy se stopa měla cca 1 km před Jakuszycemi přejít na traťové těleso. Ale k mé radosti k tomu došlo už v bývalé výhybně Nový svět. Tedy asi 0,5 km od hranic. Takže jsem vklidu moh vychutnat jízdu po kolejích, aniž bych měl strach, že mě převálcuje nějaky vlak. Navíc stopání po kolejích je nenáročné a z trati jsou pěkné výhledy na Harrachov a Krkonoše.
02kolejedoJakuzsyc.jpg (51496 bytes) Všem bych tento výlet doporučoval. Jde k tomu využít doprava po zubačce a po Polských Jizerkách se pohybuje v celku málo lyžarů, při tom jsou zde nádherné stopy. Ale pozor! Polští lyžaři se zdraví, což u nás dávno zaniklo. K tomu to teda dvě fotečky. Jedna je v prostoru výhybny Nový Svět, kde stopa přechází z cesty na traťové těleso a druhá je z úseku mezi Novým světem a Jakuszycema.
06_464_008_Korenov.jpg (28459 bytes) Další fotky jsou z akce společnosti Eisenbahn romantik a německé televize SWR. Kdy na začátku března zavítal na zubačku jejich vlak. Bohužel, bylo to nejhorší počasí co mohlo být. Do sněhové pokrývky začalo pršet a bylo poměrně teplo, což způsobilo velkou mlhu v horských partiích tratě.
11_555_0153aRakusankyTanvald.jpg (37515 bytes) Moc fotek jsem tedy neudělal. Nejvíc mě mrzí, že mi můj atomatický foťák odmítl udělat fotku z nedostatku světla v soutěsce před Harrachovským nádražím, kde jsem měl možnost vyfotit dvojici rakušanek. Celý vlak s 464,008 na čele a s dvojicí rakušanek jeli až do Harrachova.
12_555_0153aRakusankyTanvald.jpg (46765 bytes) Bohužel byla zde právě tam mlha s viditelnosti ccana 20 metrů. Z mých fotek Vám zasílám rakušanky se společností němky na Tanvaldském nádtraží a 464,008 z Kořenova.