Od přátel
contents.gif (1846 bytes)
O úroveň výše (up) Staré pohlednice Tanvald Jizerský viadukt KONTRASTY Stanice 701m n/m Elektrický provoz Od přátel v době normalizace Zima 2002 Zima 2003 Jaro 2003 Zima 2004 Zima 2005 Předjaří 2005 Léto 2005 100 let Tanvaldu Léto 2006 Léto 2012 Jaro 2013 Léto 2016 Jaro 2019

Tato stránka je věnována obrázkům od mých přátel. Nechcete se pochlubit svými úlovky?

 

1366x1340px,796kB
800x785px,273kB
581x570px,115kB 
Posilam vam vyrez z historicke mapy vojenskeho mapovani ze zacatku 20 stoleti, kde je patrny usek z Korenova z. po Skl.Porebu.

Martin Ostruszka
mapa.jpg (201262 bytes)
963x695, 201kB
Jako přílohu posílám ... ... mapu Pruské části tratě získanou také v Sudetoněmeckých novinách. R.Hippmann
Korenov_depo.jpg (28313 bytes) Zase par foteček z mé sbírky První je Kořenovská rotunda v listopadu 1997.
Foto:R.Hippmann
810-470_3.jpg (22984 bytes) Další je trochu tmavší fotka motoráčku 810-470 v Harrachově.
Foto:R.Hippmann
Korenov_zastavka.jpg (31017 bytes) A poslední je Kořenov zastávka v září 1997.
Foto:R.Hippmann
pocatek_trate.jpg (54953 bytes) A zase moje fotka. Pořízena byla za tzv. nulovýho grafikonu. Fotka znázorňuje počatek ozubnice za Tanvaldem.
Foto:R.Hippmann
zel-neh2.jpg (55516 bytes) Posilam Vam jeden snimek z me skromne sbirky pohlednic, ktery by Vas mohl zajimat. 
S pozdravem Lukas Pleticha
"Nehoda se stala na svátek svatodušní 22.5.1904. Poškozeno celkem 7 vozů osobních i nákladních. Poškozena 1 parní lokomotiva (404.001). Nehodu zavinil tanvaldský výpravčí adjunkt Apelt."
743008b.jpg (46307 bytes) ... no zrovna tahle fotka byla docela promyšlená - v tom zářezu je slunce - obzvlášt v zimě - dost krátkou dobu,  jel jsem tam na lyžích  a stál pak na nějaké převěji pod srázem ...

Foto: Petr Kadeřávek

harachov.jpg (25069 bytes) Toto foto z Harrachova (březen 1998) mi poslal spolu s milym dopisem Martin Šildberger. Nápisy jsou výmluvné - Praha je však daleko...
Pro návštěvu jeho www stranky klikni zde, pro mail zde.
korTH2.jpg (53456 bytes) Jedna z posledních jízd před zavedením nulového grafikonu v roce 1997. Přípojné vozy již nesou protestní nápisy. Foto z Dolního Polubného od Tomáše Hartmana.
korTH3.jpg (58549 bytes) Foto nájezdu na ozubnici z portálu tunelu pod Dolním Polubným. (Nyní je nájezd na ozubnici posunut až nad stanici.)

Foto Tomáš Hartman

korTH8.jpg (61216 bytes) Dvě rakušanky v Tanvaldu.

Foto Tomáš Hartman

Fotku ze své soukromé sbírky, pořízenou panem C.Bellingrodtem, zaslal pan Ervín Pohl (ErvinPohl@seznam.cz): Tak jste mne inspiroval , ze jsem se dokopal vyzvednout asi tydenni postu ze schranky, kde mne cekala dalsi perla do sbirky. Tentokrat to je 97.602. Zasilam ji v priloze. Pokud mate zajem , muzete ji publikovat, ale v podstate tu samou uz na strankach mate. Na te me je pouze jiny strojevudce,mirne posunute stanoviste fotografa, ale podle stinu, bych si troufal rici, ze jsou porizene ve stejny den. Nejspise si pan Bellingrodt udelal vylet do Polubneho a vyfotografoval cele osazenstvo nadrazi (kazdeho zvlast) v lokomotive.
Ahoj Sašo, tobě samozřejme taky všechno nej v novým roce a přidávám jednu skorosilvestrovksou fotečku (foceno 30.12.2006).

Foto:Martin Boháč

Nulový grafikon 28.9.1997

77092801.jpg (54825 bytes) Poslední jízda. Na jak dlouho?
77092802.jpg (52722 bytes) "Za námi jela už jen televize. Pak byl konec."

Snímky laskavě poskytl p. Jiří Procházka

Posun v Dolním Polubném - od Tomáše Hartmana

korTH1.jpg (47773 bytes) Autorem těchto pěkných snímků je Tomáš Hartman.
Texty slíbil dodat později.
korTH4.jpg (41554 bytes)  
korTH5.jpg (57030 bytes)  
korTH6.jpg (60862 bytes)  
korTH7.jpg (71054 bytes)  

...ze zvláštního čísla časopisu Eisenbahn Journal 9/93

Materiály (včetně výkresu 297.4) zaslal P. Randák
"Prohlížel jsem si včera stránky kořenovské zubačky a posílám pár věcí na případné doplnění: výkres rakouské 297.4 a lepší fotku řady 97 pro stránku o c.k. zubačkách. Také posílám 3 fotografie ze zkoušek T426.001 ve Vordernbergu, které jsem nikdy neviděl v Čechách publikovat. Všechno pochází ze zvláštního čísla časopisu EisenbahJOURNAL 9/93."
Významný moment: T426.001 ČSD právě najíždí na ozubnici nedaleko stanice Vordenberg. Pozice odborníků potvrzuje zájem.
T426.001 ve Vordenbergu připravena pod stoupáním k první zkušební jízdě (červen 1961). Vedle 297.401  s rudným vlakem.
97.217 + 197.302 + 297.401 + T466.001