Szklarska Poreba
contents.gif (1846 bytes)
O úroveň výše (up) Příprava Tanvald-Kořenov Kořenov-Harrachov Szklarska Poreba Kořenov zastávka Pohled ze singru R.Hippmann v Polsku

P7050037.JPG (425263 bytes) První jízda vlaku mezi Harrachovem a Szklarskou Porebou se po 47-leté přestávce konala v roce 1992 (ilustrační foto z r.1994). Od té doby bylo vysloveno mnoho proklamací o znovuzahájení provozu, nicméně v polském jízdním řádu mimořádných jízd přes hranice ke 100.výročí tratě se mluví o "adrenalinových jízdách".
P7050005.JPG (445990 bytes) O jízdy je značný zájem, sedmivozová souprava dne 5.7.2002 byla zcela zaplněná.
Zastávka Jakuszyce-Bieg Piastów
P7050003.JPG (443998 bytes) O vzrušení při jízdě nebyla nouze - dobrodružstvím bylo již samotné získání (dopředu zamluvených) jízdenek. Při odjezdu z Jakuszyc první 810-ka soupravy přišla o kohout na vzduchojemu. Na panelu, ležícím těsně vedle kolejí, je patrná rýha po nešťastném kohoutu.
Zastávka Jakuszyce-Bieg Piastów
P7050006.JPG (470537 bytes) Nicméně, Poláci promtně zajistili techniku a zjednali nápravu.
Zastávka Jakuszyce-Bieg Piastów
P7050013.JPG (454012 bytes) Takže konečně, 10 let po první jízdě se dostávám do Szklarskej Poreby i  já.
P7050011.JPG (447543 bytes)  
P7050015.JPG (458074 bytes) Ano, za tímto zhlavím pokračuje zakletá trať do Harrachova.
P7050018.JPG (450537 bytes) Nádherné výhledy se střídají s místy, kde se vlak prodírá houštinami. (V tuto chvíli stojí na skále kolega Hippman fotící!
P7050032.JPG (466607 bytes) Na závěr ještě pár fotek, které dokumentují, že zde kdysi býval elektrický provoz.
P7050033.JPG (443138 bytes)  
P7050036.JPG (433777 bytes)  
P7050031.JPG (440598 bytes) ... a jsme zase doma, v Harrachově.
 

Foto: 5.7.2002
Text: 8.7.2002
Saša Káldy

O úroveň výše (up) Příprava Tanvald-Kořenov Kořenov-Harrachov Szklarska Poreba Kořenov zastávka Pohled ze singru R.Hippmann v Polsku